10 maig 2012
Al llarg d’aquestes darreres setmanes -de dia 18 a dia 27 d’abril-, hem pogut gaudir d’una exposició de llibres gràcies a la col·laboració d’en Ramon Bassa, antic pare de l’escola i gran coneixedor de la literatura infantil i juvenil. L’exposició aplegava una mostra de la literatura catalana o en català que fins als anys 70 del segle passat va ser escrita per al públic juvenil.
Res no tenen a veure aquests llibres amb els que els joves poden trobar actualment a les llibreries, però cadascun dels exemplars té un valor particular: bé per ser escrits en català en els temps en què això no fou senzill o era gairebé impossible; bé pel que representaren en favor de la transmissió de la cultura catalana; bé per la grandesa de la seva autoria o la exquisidesa de les seves il·lustracions o, simplement, per haver acostat al jovent, i en la llengua pròpia, les obres de la literatura juvenil universal.
Aquests dies, una vegada més, s’han apropat als joves que d’altra manera no haurien sabut de la seva existència.
Els alumnes d’ESO han realitzat una petita investigació sobre els autors, il·lustradors, títols... Les fitxes explicatives que heu trobat al costat de cada un dels llibres són el resultat d’aquest treball.
1r cicle al Museu Marítim. Curs 2023-2024
28 setembre 2023
Circulars, Primària, Sortides
Proposta activitats extraescolars. Curs 2023-2024
28 setembre 2023
Circulars, Extraescolars, Pares i mares
Consulta jove. Curs 2023-2024
27 setembre 2023
Circulars, Pares i mares
Calendari escolar. Curs 2023-2024
27 setembre 2023
Circulars, Pares i mares