https://www.high-endrolex.com/15

Informacions varies 4 anys Curs 2014-2015 - Escola Mata de Jonc
Facebook   Twitter

08 octubre 2014

Informacions varies 4 anys Curs 2014-2015

Circulars, Infantil, Pares i mares

Benvolgudes famílies,

Tornam estar junts de nou. Aquest començament ha estat ben diferent a l’anterior: hem tornat grans, ja ens coneixem i tot el procés d’inici de curs ens ha resultat molt més fàcil. Ja tenim nom d’aula, som la classe dels Fars i ens encanta. Aviat trobareu a la web, la primera foto de grup.

Com molts ja sabeu, aquest any, el regal de la Fundació per als nins i nines de 4 anys és un nou cançoner (més fàcil de manejar i amb moltes fundes per a les noves cançons). A principi de curs vérem que alguns de vosaltres l’havíeu comprat. Us retornarem aquest cançoner per tal que el pugueu fer servir de la manera que trobeu més apropiada.

Durant aquests dies us hem demanat el cançoner vell (que recuperareu buit) per poder fer el canvi des de l’escola i, com sempre, el nou cançoner tornarà a casa a final de cada trimestre (us pregam que recordeu tornar-lo a principi de trimestre per poder seguir omplint-lo de noves tonades).

Com ja heu comprovat, al nou horari d’enguany hi ha alguns canvis. Veureu que hi ha molts de treballs individualitzats i poques matemàtiques, llenguatge... però això no vol dir que no en facem, sinó tot el contrari. L’equip d’infantil hem estat treballant molt per poder oferir als vostres infants una metodologia molt més activa, inclusiva i motivadora. El dia de la reunió (4 novembre) ho aclarirem una mica més i intentarem resoldre qualsevol dubte que us pugui sorgir.

Les tutories de pares individuals començaran la setmana que ve. Si teniu la necessitat de tenir la vostra aviat, enviau la demanda a través del quadern de notes. Igualment, si m’heu escrit una nota a l’agenda, avisau als vostres fills per tal que me la donin. Aquest any ja no entrau i nosaltres no solem mirar dins les bosses.

Per acabar, voldria explicar-vos una mica (i ho farem amb més detall durant la reunió) en què consisteix el treball per projectes, ja que aquest també ocuparà una part important del nostre nou horari. Un projecte sorgeix exclusivament d’un interès dels infants. Un dia a l’estora, s’inicia una conversa sobre un tema en concret, de vegades perquè algú arriba a classe amb una notícia interessant o un objecte molt especial (no joguina). Aquest tema pot arribar a captar l’atenció de la majoria dels nins i nines i aleshores es converteix en punt de partida d’una gran espiral d’aprenentatges. En tot aquest procés, la col·laboració de la família és indispensable i de gran importància. Aquestes indicacions us seran de molta ajuda a l’hora que els pugueu ajudar:

- Arriba a casa vostra una demanda d’informació (a través de l’agenda o carpeta dels vostres fills/es)

Què podeu fer vosaltres per ajudar?

  • Intentau aclarir què és allò que volem estudiar o investigar fent preguntes als vostres fills i mostrant interès per allò que han escrit (a la seva manera).
  • Cercau maneres de poder ajudar-los a trobar aquesta informació (no els ho doneu tot fet, és bo que pensin una mica mentre vosaltres els donau diverses possibilitats) el més important és que doneu importància a tot allò que va sorgint.
  • Preparau la informació que teniu amb ells, sempre amb ells. A nosaltres ens agradarà més rebre un full on no s’entén res, però ells ho saben explicar perfectament, que un mural que al cap i a la fi és ple d’informació extreta d’Internet i escrita per un adult que acaba per llegir la mestra. Està clar que haureu de perdre temps, però us assegur que per res és un temps perdut.

Com ha de ser aquesta informació?

  • Clara i fàcil d’entendre, amb imatges que fan recordar la informació rebuda i algunes paraules (que poden escriure ells mateixos).
  • A través d’objectes, fotografies, llibres o contes. Poden portar coses relacionades amb allò que estam treballant i aquestes restaran dins l’aula fins que finalitzi cada projecte.
  • Podeu venir vosaltres o algun familiar per fer alguna presentació digital, explicació científica (per a infants), taller (relacionat amb el tema), etc.
  • Sabem que una pregunta té gairebé sempre una sola resposta (concreta i directa) però allò que ens interessarà a tots i totes és el procés per arribar a aquesta resposta.

Si la pregunta inicial és: “Perquè es produeixen els llamps?”:

La resposta és: Dos núvols carregats d’aigua... xoquen un contra l’altre però...

Com es carreguen d’aigua els núvols?

On cauen els llamps?

I del tro, què en sabem?

Parlem d’energia o electricitat estàtica a través d’un taller.

Proposam una sortida que hi estigui relacionada.

I un llarg etc...

No és necessari que cada vegada que iniciem un projecte cerqueu totes les preguntes que se vos ocorren. Triau una pregunta i preparau-la amb el vostre fill/a per tal que ens la pugui explicar o simplement cercau un objecte o llibre relacionat que pugui portar a classe. Si voleu participar vosaltres amb una explicació o taller, agrairé que ens aviseu una setmana abans.

Això és tot... per ara.

Ben cordialment,

Antònia Mesquida.

Darreres
notícies

Mostra de teatre. Curs 2023-2024
18 abril 2024
Circulars, Extraescolars, Pares i mares, Primària, Secundària, UEECO

Venda de roses per Sant Jordi. Curs 2023-2024
17 abril 2024
Circulars, Esdeveniments, Pares i mares, Secundària

Sant Jordi. Curs 2023-2024
16 abril 2024
Biblioteca, Circulars, Pares i mares

Mostra de teatre. Curs 2023-2024
15 abril 2024
Circulars, Extraescolars, Pares i mares, Primària, Secundària

https://www.high-endrolex.com/15

https://www.high-endrolex.com/15