Facebook   Twitter

19 gener 2014

Treball individualitzat a la Caseta

Fundació, Infantil, Projectes

Treball individualitzat és un espai on es treballen les diferents arees d’aprenentatge. Tots els infants realitzen simultàniament un treball diferent, la major part manipulatiu.

Un any més l’escola confia en aquesta activitat de Fundació per ajudar els nostres alumnes a créixer, ja que ens permet realitzar una feina individual amb cada infant, adaptada al seu nivell.

Els objectius bàsics d’aquesta activitat són:

- Fomentar l’autonomia de l’infant: tria el treball, el realitza tot sol i després ho explica a l’adult

- Reforçar els hàbits de treball, com poden ser la concentració, el silenci, la postura...

- Treballar els objectius del curs

- Possibilitar que l’alumne treballi segons les seves necessitats individuals per atendre la diversitat i aprendre de manera significativa

L’organització d’aquesta activitat es basa en una dinàmica i unes rutines molt marcades durant l’etapa d’infantil, es realitza amb mig grup a l’aula de recursos situada a la caseta. És aquesta estructura de la sessió la que permet que els infants puguin gaudir d’una llibertat que els ajuda a aconseguir uns objectius i uns hàbits molt importants. Llibertat a l’hora de triar l’activitat que vol fer, decidir el seu propi ritme de treball, respectar les seves dificultats, repetir treballs per reforçar aspectes que el fan sentir segur o realitzar treballs de més dificultats, en què intenta assolir reptes que ell mateix s’imposa.

Així la dinàmica comença quan tots els infants entren a l’aula fent una fila i en silenci.

Quan tots ja s’han assegut, i amb les mans damunt les cuixes, en petits grups s’aixequen per triar un treball. Així fins que tots estan preparats amb el seu treball i la mestra de treball individualitzat fa dues mamballetes. Això voldrà dir que poden començar el treball que han triat.

Un cop hagin acabat el treball, hauran d’aixecar el braç i esperar que la mestra vengui per veure el treball que han realitzat i serà en aquell moment que hauran de verbalitzar allò que han fet.

Després podran canviar de treball i triar-ne un altre.

El diferents treballs plantegen als alumnes diferents reptes que sempre intentarem que puguin resoldre ells sols de forma autònoma. A vegades amb l’ajuda de la mestra, però sempre una ajuda que els permetrà assolir uns hàbits de treball individual i resolució de problemes que podran fer servir amb altres treballs i feines, tant a l’escola com fora.

La classe dels Garbells han començat enguany aquesta activitat. A poc a poc han anat assolint la dinàmica de forma positiva. Així, cada vegada més, els infants aprofundeixen en els diferents treballs quan són capaços de realitzar la feina tranquil·lament dins la dinàmica de treball proposada.

Tant la classe dels Càvecs com de les Xapetes ja coneixien la dinàmica i l’han reprès molt positivament. Cada any que passa els treballs són de major dificultat, això requereix cada vegada més concentració per resoldre els problemes que se’ls hi plantegen.

Darreres
notícies

XV fira de teatre infantil i juvenil a Vilafranca, 2n cicle de primària. Curs 2017-2018
16 octubre 2017
Circulars, Pares i mares, Primària

Reunió de pares 5è de primària, AJORNADA. Curs 2017-2018
16 octubre 2017
Circulars, Pares i mares, Primària

Taller de cuina d’octubre. Curs 2017-2018
11 octubre 2017
Circulars, Extraescolars, Infantil, Pares i mares, Primària

Modificam dates reunions de pares i mares, 2n cicle primària. Curs 2017-2018
11 octubre 2017
Circulars, Pares i mares, Primària