preloader logo

Consell Escolar

El Consell Escolar és l’òrgan de participació dels diferents sectors de la comunitat educativa en el funcionament i govern del centre.

La funció principal del consell escolar en centres concertats és debatre, analitzar, avaluar i prendre decisions sobres els temes proposats per la titularitat del centre.
És l’espai on tota la comunitat educativa participa en el funcionament i en la gestió del centre educatiu:  és el lloc on es rep informació,  es formulen opinions i es prenen decisions que ajudin a millorar la qualitat i equitat educativa.

Composició

  • Carme Ronda Periago
    Directora del centre
  • vacant
    Titularitat del centre, tres representants
  • Margalida Perelló Ferrer
    Titularitat del centre, tres representants
  • Antònia Munar Munar
    Titularitat del centre, tres representants
  • Eva Martorell O’neill
    Professorat, quatre representants
  • Tina Ronda Periago
    Professorat, quatre representants
  • Teresa Llompart Oliver
    Professorat, quatre representants
  • Vacant
    Professorat, quatre representants
  • Núria Maruny Bardolet
    Famílies, nomenades per l'AFA
  • Francisca Rosselló Simó
    Famílies, nomenades per l'AFA
  • Regina Guilabert  Canals
    Famílies, nomenades per l'AFA
  • Sara Aparicio Martínez
    Famílies, nomenades per l'AFA
  • Vacant
    Alumnat, escollit per ells i elles, a partir del primer curs d'ESO
  • Vacant
    Alumnat, escollit per ells i elles, a partir del primer curs d'ESO
  • Joan Core Ribot
    Administració i serveis
    • Com es duen a terme les eleccions?

      La direcció del centre convoca  les eleccions per a la renovació del consell escolar. Es constitueix una junta electoral amb representació de tots els membres i se segueix el calendari establert per la Conselleria d’Educació. 

      Els representants del consell escolar són escollits per un període de quatre anys, però cada dos anys es convoquen eleccions per renovar la meitat dels seus membres.

      Les vacants del consell escolar s'ocupen segons els resultats de les eleccions. Si un membre deixa el consell, passarà a ocupar el seu lloc la següent candidatura més votada en les darreres eleccions. Si no hi ha més candidats per cobrir la plaça, queda vacant fins a la pròxima renovació del consell escolar.


    • Què vol dir ser representant al consell escolar?

      La participació en el consell escolar és una tasca de representació. Això significa que, com a membres del consell, la participació no és a títol individual sinó en representació de tot aquell col·lectiu  a qui representau, donant veu a les seves peticions, preocupacions i iniciatives.

      Per representar de manera eficaç, s'han de recollir les seves i opinions i portar-les al consell escolar. D'altra banda, també cal que els i les representants informin de tots els assumptes que es tracten en el consell escolar.

      Cal fer una puntualització: els i les representants de l’alumnat participen de les deliberacions i les decisions del consell escolar del centre, però no intervendran en la designació i cessament de la direcció, així com en els acomiadaments del professorat.


    • Convocatòries

      Les reunions del consell escolar, les convoca la presidència, o a iniciativa o per sol·licitud de, com a mínim, un terç dels seus membres, que hauran d’indicar els temes a incloure en l’ordre del dia. En aquest últim cas, la reunió tendrà lloc dins els quinze dies següents a la data de la sol·licitud.

      • En sessió ordinària: a principi, a final de curs i una vegada al trimestre.
      • En sessió extraordinària: per decisió de la presidència o a petició d’un terç dels seus membres.

      L’assistència a les sessions del consell escolar és un dret i un deure per a tots els seus membres.

      Les reunions se celebraran en dia i hora que possibilitin l’assistència de tots els seus membres.

      Per a les reunions del consell escolar, la presidència, o la secretaria per ordre seva, convocarà els seus membres amb:

      • Ordre del dia
      • Documentació relativa als temes objecte de debat (i en el seu cas, d’aprovació).
      • Acta de la sessió anterior.

      La convocatòria serà amb un mínim d’una setmana d’antelació. Tot i que es podran convocar reunions extraordinàries de caràcter urgent amb 48 hores d’antelació quan el tema a tractar així ho requereixi.


  • Correspon al consell escolar del centre, en el marc dels principis establerts en aquesta llei: Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l’educació, articles 56 i 57 (pel que fa als centres concertats).

    • Intervenir en la designació i el cessament del director o directora del centre i en la selecció i l'acomiadament de docents, en els termes establerts per la legislació orgànica en aquesta matèria. 
    • Participar en el procés d'admissió d'alumnes i garantir el compliment de les normes que el regulen. 
    • Aprovar, a proposta del titular o la titular del centre, la sol·licitud d'autorització de percepcions, o la comunicació de l'establiment de percepcions, segons que escaigui, per les activitats complementàries, les activitats extraescolars i els serveis escolars establerts legalment i no coberts pels contractes programa, si se n'han subscrit. 
    • Aprovar, a proposta del titular o la titular del centre, el pressupost del centre i el retiment de comptes, referit tant a les assignacions de recursos públics com a les quantitats percebudes a què fa referència l'apartat anterior. 
    • Conèixer les conductes contràries a la convivència al centre i l'aplicació de les mesures correctores i vetllar perquè s'atinguin a la normativa vigent. Quan les mesures disciplinàries adoptades pel director o directora corresponguin a conductes de l'alumnat que perjudiquin greument la convivència del centre, el consell escolar, a instància de mares, pares o tutors, pot valorar la situació i proposar, si s'escau, les mesures oportunes. 
    • Avaluar la programació general del centre que amb caràcter anual elabori l’equip directiu, el seu desenvolupament en l'àmbit docent i en l'àmbit administratiu i els resultats que se n'obtinguin. 
    • Aprovar, a proposta del titular o la titular del centre, les decisions pertinents sobre l'estructura organitzativa i les normes d'organització i funcionament del centre.
    • Participar en l'aplicació de la línia pedagògica general del centre, aprovar la carta de compromís educatiu, a proposta del titular o la titular del centre, i elaborar directrius per a programar i desenvolupar les activitats complementàries, les activitats extraescolars i els serveis escolars. 
    • Afavorir relacions de col·laboració amb altres centres, amb fins culturals i educatius. 
    • Aprovar els criteris de col·laboració amb altres centres i amb l'entorn del centre, i, a proposta del titular o la titular del centre, aprovar els acords de corresponsabilitat i de subscripció de contractes programa i avaluar-ne l'aplicació. 
    • Assessorar el titular del centre en l'elaboració del projecte educatiu. 
    • Impulsar l'adopció i el seguiment de mesures educatives que fomentin el reconeixement i la protecció dels drets de les persones menors d'edat. 
    • Proposar mesures i iniciatives que afavoreixin la convivència al centre, la igualtat de tracte i la no-discriminació, la igualtat de dones i homes, la prevenció de la violència de gènere i la resolució pacífica de conflictes en tots els àmbits de la vida personal, familiar i social.

Utilitzem les cookies de "Google Analytics" per analitzar els nostres serveis i l'activitat de la web per tal de millorar el seu contingut. Per acceptar les cookies, premi "Acceptar". Per rebutjar-les, premi "Tancar". Per a més informació o escollir les preferències, premi "Configurar".

Acceptar Tancar Configurar