preloader logo

Infantil

De 8.50 a 12 h i de 14 a 16.10 h (de dilluns a dijous) , de 8.50 a 12.30 h (divendres)

Educació infantil

  • Carme Ronda
    Direcció
  • Patrícia Busquets/Carme Roig
    Cap d'estudis d'infantil i primària

  • Tina Ronda
    Tutoria 4t, Jugam a ser, Sentits
  • Anna Queralt
    Tutoria 5è, Fàbrica de paraules, Preparam berenar
  • Manu Segura
    Tutoria 6è, 1,2,3 pica paret, Prova-ho
  • Patrícia Busquets
    Suport
  • Antònia Munar
    Addicional
  • Bel Maria Pascual
    Espai art, Tipis
  • Elisabet Comas
    Anglès
  • Antònia Coll
    Música
  • Xisca Pizà
    Addicional
  • Lisa Bennett
    Anglès fundació
  • Miquel Molina
    ATE

Ambients i espais a l’etapa infantil

2n cicle (3 anys, 4 anys, 5 anys) amb tres unitats concertades.

El curs 2012-2013, a l’etapa d’infantil ens proposàrem fer un canvi metodològic amb uns principis comuns.

  • Obrir aules

    Cada aula té el material d’un ambient i d’un espai de feina. Durant el primer trimestre, el grup de 3 anys fa l’acolliment a la seva aula i, a partir del mes de gener, s’incorpora a la nova dinàmica. Això fa que, durant el primer trimestre, no facem "Tots els sentits" ni "Jugam a ser".

  • Mesclar les edats

    El fet que infants de 3, 4 i 5 anys comparteixin unes activitats i coincideixin en el temps i en l’espai fomenta actituds responsables, autonomia i aprenentatge entre iguals. Aprenen a conviure, a respectar-se i a treballar de manera cooperativa adoptant diferents rols segons les seves necessitats, dins un clima de concentració, serenitat i recerca, tenint en compte el caràcter lúdic de moltes de les propostes.

  • Baixar ràtios

    En els moments d’espais de treball i ambients, les ràtios baixen considerablement, ja que disposam de la mestra de suport i l’addicional dins aquesta dinàmica. Així, dels 25 infants que tenim dins el grup d’aula, passam a 18  en els ambients i espais. Aquest fet dona més tranquil·litat al grup, permet més atenció per part de la persona adulta, una observació més eficaç… 

  • Especialitzar els espais

    Ens ha ajudat molt a rendibilitzar el material i la zona de la Caseta. Així, no és necessari que hi hagi les mateixes coses a cada aula i els infants arriben a tenir molt clar què hi poden trobar i on ho poden trobar.

  • Mestres de suport

    És molt interessant que mestres de suport i addicionals formin part d’aquesta organització, perquè tothom sent i viu l’educació i l’escola des del mateix punt de vista. Tothom forma part del mateix engranatge i rema en la mateixa direcció.

  • Metodologia

    En la metodologia dels ambients i els espais de treball, l'infant és el protagonista del seu aprenentatge i constructor del  coneixement propi. L'infant viu i sent el que aprèn, l'adult l'acompanya en el procés d’aprenentatge des de l’observació, l’anàlisi i la intervenció. Una mirada d’ànims, rectificar un error com una part més del procés i com a oportunitat per créixer, prendre consciència dels seus avanços i del que li costa més, mostrar i fer partícips a la resta dels nous descobriments i dels nous reptes... Tot això fa que l'infant creixi i aprengui dins un clima de confiança i tranquil·litat.

  • Ambients

    Un ambient és un lloc on l’infant troba una selecció de materials i una disposició de l’espai que evoca una feina proposada i organitzada, en què ell tria què farà i amb qui. Aquest curs oferim Jugam a ser, Espai-Art, Prova-ho, Llum i ombres i Preparam berenar, encara que aquest darrer és dirigit i, a nivell organitzatiu, té les característiques d’un taller.

  • Jugam a ser


    A l’ambient de Jugam a ser, els infants gaudeixen de jugar representant situacions de la vida quotidiana o altres que els són molt properes, familiars, engrescadores o significatives, fet que els ajuda a entendre la realitat que els envolta, a posar-se al lloc d'algú altre i a assumir diferents rols.

  • Espai-Art


    A Espai-Art, pretenem que els infants gaudeixin i experimentin amb diferents materials i tècniques plàstiques i s’expressin a través del llenguatge plàstic. Per fer-ho, poden triar de manera lliure entre diferents propostes que els presentam (pintura als cavallets, modelatge amb fang, volum amb materials diversos...) o exposar què necessiten per dur a terme els seus projectes i posar-los en pràctica sempre que sigui possible.

  • Prova-ho


    A Prova-ho, els infants manipulen diferents materials que troben dins l’entorn immediat, tot observant, ensumant, tocant, mesclant, pesant, comparant; amb terra, farina, aigua, pedres, llet o llavors.

  • Llum i ombres


    La intenció de Llum i ombres és oferir un espai de descoberta, experimentació i assaig amb elements tan fascinants com la llum, els colors, la fosca o la claror. L’infant aprèn a través dels sentits, s’obre pas al món jugant i experimentant, provant. L’adult és el responsable de captar aquests moviments i oferir-li els espais on posar en marxa tots els seus sentits.

  • Preparam berenar


    A l’ambient/taller de Preparam berenar, elaboram el berenar per a tots els infants de la Caseta a partir dels ingredients que prèviament hem acordat que ells duran de casa. Alguns dels objectius d’aquesta activitat són: acostumar-se a menjar tota casta de fruita, conversar sobre el procés d’elaboració, manejar els estris de cuina o aprendre a compartir i a veure que, d’una feina de grup, en surt un resultat.


  • Què entenem per espai de treball?

    Aquí els infants troben propostes de feina més concretes i específiques. 

    Enguany oferim els següents espais: Fàbrica de paraules, 1,2,3 pica paret, Sentits i Tipis, el qual, per la seva estructura i la seva dinàmica, podria estar dins els ambients; però, per qüestions organitzatives, l'incloem dins els espais de feina.


  • Fàbrica de paraules


    A Fàbrica de paraules, la intenció és que els infants experimentin, imaginin, explorin, juguin i gaudeixin amb el món dels mots, per tal que interioritzin i entenguin la funcionalitat del llenguatge, alhora que adquireixin de manera progressiva les habilitats necessàries per comunicar-se i entendre el món que els envolta. Permet que manipulin diferents materials per crear textos, tant orals com escrits; juguin amb el llenguatge, amb embarbussaments, dites, rimes, etc.; o gaudeixin d’escoltar o llegir contes. En definitiva, cercam que, mitjançant el llenguatge, estructurin els seus discursos i el pensament.

  • 1,2,3 Pica paret


    A l’espai 1,2,3 Pica paret, els infants descobreixen les aplicacions de les matemàtiques en la resolució de problemes a partir del plantejament d’un repte. Agrupant, comparant, ordenant, classificant i quantificant, treballen les habilitats matemàtiques sempre a partir de treballs manipulatius i lúdics. Quan la seva maduresa psicomotriu els ho permet i ho necessiten, en fan la representació en el paper.

  • Sentits


    A Sentits, treballam la percepció, que la neurociència defineix com el procés mental de recepció i d’interpretació conscient dels estímuls sensorials a partir de l’experiència i del pensament. És a dir, percebre és endevinar, filar, olorar, dur, rebre, tornar, sentir. Els treballs que presentam en aquest espai desenvolupen les capacitats sensorials i cognitives bàsiques: l’atenció, la memòria, el pensament, el llenguatge i el raonament. Tot el que perceben a través dels sentits és evocat per la memòria i compartit a través de la conversa.

  • Tipis


    A Tipis, l’espai de construccions, els infants troben diversos materials que els permeten desenvolupar la creativitat i imaginació amb la realització de diverses obres. L’estructuració de l’espai, les classificacions, l’estètica i la motricitat són alguns dels coneixements i habilitats que pretenem treballar. Alhora, el fet de compartir un projecte amb companyia fa més enriquidor el seu desenvolupament. A més, tenen l’opció de consultar construccions en llibres i canviar la visió plana i crear en tres dimensions, o, a la inversa, passar a paper la seva pròpia creació.

Utilitzem les cookies de "Google Analytics" per analitzar els nostres serveis i l'activitat de la web per tal de millorar el seu contingut. Per acceptar les cookies, premi "Acceptar". Per rebutjar-les, premi "Tancar". Per a més informació o escollir les preferències, premi "Configurar".

Acceptar Tancar Configurar