preloader logo

Desplaçades. Curs 2025-2026

Centre

30-04-2026

Benvolguda escola,


Informar-vos que, a inici d'aquest curs, n'Àngel Garau i n'Antònia Coll, en representació de Mata de Jonc, assistírem a la reunió que organitzava la coral Onzequinze de la UIB juntament amb l'associació IURTA. La convocatòria va reunir diferents escoles interessades a formar part d'un projecte coral de gran impacte: DESPLAÇADES.


DESPLAÇADES és el títol de la cantata que convida als més grans de primària a ser-ne els cantaires i a submergir-se en un procés de reflexió i de conscienciació al voltant de les migracions forçades. El projecte neix de la necessitat d’eixamplar la mirada sobre aquests tipus de desplaçaments, posant el focus sobre l’emergència habitacional i els desplaçaments per conflictes ambientals o bèl·lics, fruits de la crisi ecològica. 

Desplaçades és un CANT a la vida digna, que posa veu als infants protagonistes d'aquestes migracions i que ens fa empatitzar amb la dura realitat dels que s'hi han trobat, s'hi troben, o poden acabar trobant-s'hi. Cantar-la en tribu serà CRIDAR AL MÓN un missatge valent amb el qual, conscientment, ens convertim en persones sabedores i activistes d'una important realitat social. Sumar la força de la música a aquesta causa que volem fer visible, n'assegura l'emoció i la sensibilitat des d'on tractar-la.

 

En entendre la dimensió del muntatge, se'ns feu evident la força pedagògica i social de la proposta, no només per als infants cantaires sinó per a tota la comunitat educativa. Així que ens comprometérem, orgulloses, a formar-ne part i a acceptar tres compromisos importants: 

  • la formació dels mestres implicats

  • la representació local a la nostra escola (aviat en sabreu més) 

  • la participació en una trobada conjunta entre diferents escoles, com a acció d'incidència (en horari escolar).

    • Gràcies a la subvenció oferida per l'Oficina de Cooperació al Desenvolupament i Solidaritat de la UIB i a la generositat de l'Associació IURTA, les escoles participants hem pogut accedir als materials, formació, acompanyament i despeses de la trobada conjunta de forma gratuïta. 

    • L'elevat nombre d'alumnes participants, fa que les trobades conjuntes, a la Sala Dante (carrer de Can Valero, 40 de Palma), en siguin dues, amb dates diferents. 

      • 20 de maig

        • Col·legi Beat Ramon Llull, INCA

        • CEIP Alexandre Rosselló, PALMA

        • CEIP Sa Graduada, SA POBLA

        • CEIP Els Molins, BÚGER

      • 21 de maig

        • Escola Mata de Jonc, PALMA

        • CEIP Gabriel Comas i Ribas, ESPORLES

        • CEIP Ponent, INCA

        • CORALS INFANTILS DE JM PALMA- UIB


A 3r cicle, en el passat taller de PuntCom + PuntArt "Quantes fronteres s'han de travessar per arribar a casa?", ja treballàrem de manera potent sobre el tema i coneguérem diferents realitats, situacions i necessitats, que no sempre cal anar a cercar gaire lluny. 

Durant aquest mes d'abril i maig, mentre n'aprenem les cançons, ens introduïm en dinàmiques de grup, lectures d'àlbums il·lustrats, descobertes de migracions familiars... entregats a la connexió col·lectiva.


El conte físic, en el qual es basa la cantata, serà explicat a totes les aules de l’escola. A les trobades conjuntes del maig, l'associació IURTA durà contes de Desplaçades per si hi ha adults o infants que vulguin adquirir-lo. Per tal d'ajustar el nombre de contes que han de dur, es demana a cada centre que en faci la previsió de demanda. 


Per això, si us interessa comanar un exemplar, podeu passar per secretaria a apuntar-vos i fer el pagament de 15 euros. Teniu fins al 8 de maig com a data límit.



Atentament,

Àngel i Antònia


Utilitzem les cookies de "Google Analytics" per analitzar els nostres serveis i l'activitat de la web per tal de millorar el seu contingut. Per acceptar les cookies, premi "Acceptar". Per rebutjar-les, premi "Tancar". Per a més informació o escollir les preferències, premi "Configurar".

Acceptar Tancar Configurar