Facebook   Twitter

Projectes escolars

Padrins i fillols

El projecte d’apadrinaments és un projecte a llarg termini que iniciàrem el curs 2006-2007 i la seva durada és indefinida. Hi participen els alumnes des de 3 anys fins a 3r d’ESO.

Els agrupaments es mantenen al llarg dels cursos i tenen una doble vessant:

  • Entre dos cursos, com mostra la taula.
  • Entre alumnes. A cada alumne se li assigna un fillol o padrí del grup corresponent:
Fillols Padrins
3 anys 4t Primària
4 anys 5è Primària
5 anys 6è Primària
1r Primària 1r ESO
2n Primària 2n ESO
3r Primària 3r ESO

 

Hort escolar

Amb la necessitat actual d’incorporar noves estratègies i activitats que permetin potenciar l’educació ambiental, ara ja fa més d’una dècada que els matajonquers podem conèixer el cultiu ecològic a través de l’hort.

La possibilitat de poder tenir espais de cultiu al centre i que a més es pugui donar sortida als productes conreats a través de la cuina, fa prendre consciència de la importància de conèixer i protegir diferents ecosistemes i valorar l’esforç i responsabilitat que es requereixen per a poder-ho fer. Ho duem a terme des de totes les etapes , en diferents àrees i aleshores fem un treball pedagògic en relació als hàbits d’alimentació i salut. L’hort és un context idoni per treballar el marc pràctic, vivencial i manipulatiu que tant valoram.

No podem oblidar la col·laboració de moltes famílies que sempre troben un raconet per poder participar en aquesta important tasca.

 

Lectura en parelles

lectura parelles

Aquest projecte es realitza a segon cicle de primària amb la intenció de millorar la competència lectora. La finalitat és oferir eines per ser lectors competents i millorar les habilitats a partir de situacions de comprensió que siguin significatives per ells. La metodologia és inclusiva, basada en l’aprenentatge cooperatiu i la tutoria entre iguals.

 

El menjador escolar, un espai educatiu

Consideram el menjador com un espai educatiu més dins l’escola, on es transmeten principis i es treballen especialment hàbits. Perquè això sigui possible ens hem d’implicar tots: professorat, monitors, personal de cuina i famílies. La continuïtat i coherència pedagògica la garantim amb la presència dels professors al menjador, la feina a tutoria i el treball des de diferents àrees.

 

PROGRAMES QUE HEM DESENVOLUPAT EN EL PASSAT

Centres Ecoambientals

Amb l’aplicació d’aquest projecte fomentam la capacitat d’anàlisi dels alumnes respecte a les accions quotidianes en els espais que els acullen cada dia i el respecte als espais naturals. Per altra banda, es potencia la creativitat de l’alumnat per a desenvolupar estratègies de sostenibilitat. En el desenvolupament d’aquest projecte hi participa tota la comunitat escolar: les famílies participen en la recollida d’oli a casa... El coordinador, amb la col·laboració d’altres membres del claustre, gestiona els recursos i estableix anualment les accions a realitzar.  

Suport a la Lectura i Escriptura

El Projecte de Suport a la Lectura i Escriptura (PSLE) parteix de l’interès per fomentar i millorar les habilitats comunicatives que permeten tant l’accés al coneixements com la transmissió d’idees i continguts.

Amb aquesta feina intentam proporcionar eines als nostres alumnes per tal que siguin competents i es puguin desenvolupar plenament en les seves possibilitats en qualsevol àmbit que es trobin ja que entenem que la lectura i l’escriptura són unes habilitats instrumentals que no només estan presents a totes les àrees del currículum sinó també a tots els àmbits de la vida quotidiana.

Així mateix el domini d’aquestes dues destreses és fonamental i imprescindible per a l’èxit escolar, per a la integració en el món tecnològic actual o per fruir d’una autonomia i desimboltura personals.


Notícies relacionades amb: Infantil, Primària, Projectes, Secundària, UEECO

Notícies
relacionades

Valoració intercanvi Escola Gavina 1r ESO 2017
19 maig 2017
Circulars, Projectes, Secundària

Invitació presentació Dis-abled? març 2017
06 març 2017
Circulars, Projectes, Secundària

Espais de qualitat com a element facilitador dels aprenentatges
28 octubre 2016
Infantil, Menjador, Primària, Projectes, Secundària, UEECO

Inscripcions escola d’estiu. Curs 2017-2018
24 abril 2018
Circulars, Infantil, Pares i mares, Primària, UEECO

Un munt de llibres. Curs 2017-2018
23 abril 2018
Circulars, Infantil, Pares i mares, Primària, Secundària, UEECO

Taller de cuina d’abril. Curs 2017-2018
18 abril 2018
Circulars, Extraescolars, Infantil, Pares i mares, Primària

Tríptic Sant Jordi. Curs 2017-2018
16 abril 2018
Circulars, Infantil, Pares i mares, Primària, Secundària, UEECO

Benvinguda a l’Escola Gavina. Curs 2017-2018
11 abril 2018
Circulars, Infantil, Pares i mares, Primària, Secundària, UEECO

Certificat aportacions Fundació Mata de Jonc. Curs 2017-2018
11 abril 2018
Circulars, Fundació, Infantil, Pares i mares, Primària, Secundària

Reunió de pares, Merlets. Curs 2017-2018
24 abril 2018
Circulars, Infantil, Pares i mares

Sortida comuna de Biniamar, infantil. Curs 2017-2018
18 abril 2018
Circulars, Infantil, Pares i mares

Escola d’estiu. Curs 2017-2018
10 abril 2018
Circulars, Infantil, Pares i mares, Primària

Menú abril. Curs 2017-2018
28 març 2018
Circulars, Infantil, Menjador, Pares i mares, Primària, Secundària, UEECO

Procés d’admissió curs 2018-2019
23 març 2018
Infantil, Pares i mares, Primària, Secundària, UEECO

Jornada continuada 28 de març. Curs 2017-2018
23 març 2018
Circulars, Infantil, Pares i mares, Primària, Secundària, UEECO

Projectes escolars